inloggen  |  aanmelden

Groningse ondernemer biedt nieuw medium voor gemeentenieuws

Gepubliceerd op: 3 September 2012

De gemeente Groningen onthult deze week het eerste digitale wijkinformatiescherm. Het scherm hangt op een centrale plek en toont 13 uur per dag verenigings-, cultuur- en gemeentenieuws. Als deze manier van informatieoverdracht aanslaat, gaat Groningen meer van deze schermen plaatsen. 

 

Het idee voor het digitale wijkinformatiescherm (WIS) komt van een plaatselijke ondernemer en gemeenteraadslid. Hij bedacht deze informatiedrager als alternatief voor wijkwebsites, die immers veel ouderen niet bereiken. Zijn plan werd in praktijk gebracht en volgende week onthult burgemeester Rehwinkel het eerste exemplaar in de wijk Kostverloren. Het scherm wordt geplaatst bij een plaatselijke supermarkt waar het ’s ochtends om 7 uur aan gaat en ’s avonds om 8 uur weer uit. Het eerste scherm hangt nog achter glas, maar volgens het idee van de ondernemer kunnen volgende schermen ook zonder glas worden geplaatst, zodat burgers er ook heel direct dingen op kan aanklikken en opzoeken. De gemeente ziet het wijkinformatiescherm als een goede manier om de burgerparticipatie en de communicatie naar de burger toe te verbeteren.

 

De gemeente is niet zelf de aanbieder van de schermen, dat is de onderneming die de bedenker ervoor heeft opgericht, maar mag er wel gratis haar nieuws op zetten. Evenals de wijken de politie. Bedrijven kunnen adverteren op de schermen. 


Bron: binnenlandsbestuur.nl


Een greep uit ons leveranciersregister


Tensar is een wereldleider in de ontwikkeling, fabricage en levering...

Struyk Verwo Infra is in Nederland marktleider in publieke bestrating. In beton en...

ABOS b.v. is een gespecialiseerde organisatie, die in de afgelopen jaren zeer veel know-how en expertise...